Nyolc menő reggelizőpehely a nyolcvanas évekből

A Reptar Cereal kapcsán már korábban is említettem, hogy gyerekkorom óta odavagyok a különböző reggelizőpelyhekért - az alábbiakban a nyolcvanas évek Amerikájának nyolc király reggeli opcióját mutatom be nektek, reklámokkal, ahogy azt illik.

Donkey Kong Cereal (1982)

A játék 1981-es megjelenése után a Ralston (mely cégnek egyébként rengeteg popkult vonatkozású reggelizőpelyhet köszönhet Amerika - a poszt szereplői is majdnem mind a Ralston termékei) egy évre rá az asztalokhoz is elhozta az addigra jól ismert gorillát; a dobozban stílusosan a Donkey Kong által dobált hordó alakú kukoricapehellyel.

Pac-Man Cereal (1983)

A Pac-Man átütő sikere után a General Mills piacra dobta a játék alapján készített reggelizőpelyhét, ami tulajdonképpen egy átlagos cukrozott kukoricapehely volt, megbolondítva a Pac-Man karakterek - Inky, Blinky, Pinky, Clyde és persze a címszereplő Pac-Man - pillecukorból megalkotott másaival. 
A későbbiekben ugyanezen koncepcióra épülve több kiadást is megértek a márkanév alá tartozó kukoricapelyhek - külön érdekesség, hogy a Ms. Pac-Man alapján készült verzió volt állítólag a világon az első, amiben kétszínű (rózsaszín és fehér) pillecukrok is voltak; mit neveznénk hát történelmi pillanatnak, ha nem ezt!

C-3PO's Cereal (1984)

Azt már említettem korábban, hogy Star Wars témában elég könnyű engem megvenni - nincs ez másképp ezzel a gabonapehellyel sem. Bár maga a beltartalom teljesen hétköznapi - mézes, nyolcas alakú kis falatkák - a reklám és a doboz legalább egy vásárlásra rá tudna venni.
Ugyanennek a reggelizőpehelynek volt egy másik star warsos változata - ez hat különböző, gyűjthető dobozban volt kapható, Yoda, Luke, Chewie, Stormtrooper, Darth Vader és C-3PO mintával, amiket aztán kivághattál maszknak.

E.T. Cereal (1984)

Oké, most be fogok vallani valamit - soha nem láttam az E.T.-t. Megvolt az összes Selyemgubó meg egy rakat ehhez hasonló film, élükön a Mac, a földönkívüli baráttal - de E.T. valahogy kimaradt az életemből.
Mikor először megláttam ezt a müzlisdobozt, nem néztem meg rendesen (értsd, nem meditáltam hosszú percekig, hogy mi ebben a pláne); így azt hittem, hogy a darabok csak simán úgy néznek ki, mint a zizi és amúgy semmi extra nincs bennük - ennek ellenére az okos General Mills marketingesek ehető E.T. ujjakként hozták forgalomba.

Nos, mint utóbb kiderült, amit én az évszázad trollkodásának tartottam, azok valójában E és T formájú kakaós-mogyoróvajas gabonapelyhek, trollkodásról pedig szó sem volt - nekem viszont lett egy ragyogó ötletem, úgyhogy hamarosan nekiállok az E.T. ujjakból álló rizspelyhem gyártásának.

Gremlins Cereal (1984)

Nyilván nem én voltam az egyetlen gyerek, aki a film megnézése után - a kockázatok ellenére is- szeretett volna magának egy Mogwai-t. Ebben a dobozban hivatalosan kis szörnyecske alakú pelyhek voltak (amik valójában inkább maciknak néznek ki, de oda se neki); a hátoldalon pedig egy akció keretein belül hozzájuthattál a saját Mogwai plüssödhöz. Kicsit irigy vagyok - még most is felmerül bennem, hogy milyen jól mutatnék ezekkel a műfülekkel reggeli közben.

Mr. T. Cereal (1984)

Hétköznapi, T alakú kukoricapehely a Quaker Oats jóvoltából - de Mr. T. van az elején! 

Ghostbusters Cereal (1985)

A film megjelenését követő évben érkezett a boltok polcaira a Szellemirtóknak szentelt reggelizőpehely gyümölcsízű, a tiltást jelző kis áthúzott színes karikákkal, valamint pillecukor szellemekkel.
Bár engem itt inkább a koncepció és a látvány fogott meg, sem mint a feltételezhető ízvilág (szerintem ez a párosítás tej nélkül is elég borzalmasan hangzik, nemhogy még azzal leöntve), rengeteg kommentben olvastam visszaemlékezéseket arra vonatkozóan, hogy mennyire istenkirály volt ez a gabonapehely és hányan imádták - én pedig készséggel elhiszem ezt nekik.

 Nintendo Cereal System (1988)

A Ralston dobta piacra a nyolcvanas évek végén. A dobozban két csomag gabonapehely volt, még a tetőn is elkülönített perforációval: a baloldali egy gyümölcsös a Marionak szentelve, a játékból jól ismert színes formákkal, a jobboldali pedig egy erdei gyümölcs ízesítésű zsákocska ugyanezen koncepcióra épülve a Zeldának.

 

A kimerítő müzlielemzésben a Cereal Time TV YouTube-csatorna videói segítettek - Gabe Fonseca nagyon profi, érdemes nézni a videóit, mert a gabonapelyhek mellett a populáris kultúrát is nagyon vágja.