Öt, rajzfilmek okozta félelem a kilencvenes évekből

A kilencvenes évek rajzfilmei felnőtt fejjel visszanézve olykor meglepően ijesztőnek tudnak bizonyulni egy-egy nosztagikus pillanat során - az alábbiakban öt, számomra maradandó élményt osztok most meg veletek.

Dexter laboratóriuma

Valószínűleg a valaha volt egyik legnépszerűbb sorozatrész, amiben Dexter a franciadolgozatára úgy akar felkészülni, hogy éjszaka, alvás közben végtelenítve szól a fülébe a tananyag - ám a tervbe hiba csúszik és a megakadt lemez miatt ébredés után csak azt tudja mondani, hogy omelette du fromage

Noha az epizód alapvetően arról szól, hogy Dexter ezek után minden létező területen hódít egyszavas szókincsével (leszámítva a saját laboratóriumát, ami a többszöri rossz jelszó miatt végérvényesen lezárja, majd megsemmisíti önmagát) bennem maradandót alkotott, ugyanis a befektetett idő és energia megspórolásának érdekében én is kacérkodtam a módszer kipróbálásával, de ettől annyira megijedtem, (tartottam tőle, hogy egész életemben csak annyit fogok tudni mondani, hogy porzó, bibe, csészelevél) hogy inkább maradt a „jól bevált” könyv/füzet a párna alá – esetenként még megtoldottam a „kuruzsi, pimpó, bakmacska” varázsigével, bár fogalmam sincs miért, mert már abban a mesében sem volt sikeres, amelyikben olvastam.

(A tanulás ezen módját egyébként később letesztelték a Brainiac-ben, ahol kiderült, hogy nem is hatásos – ezzel azért világok omlottak össze bennem.)

1.gif

via

Freakazoid!

Nagyon sokáig nem mertem megnyomni a számítógép delete billentyűjét a rajzfilmsorozat miatt, ugyanis a történet szerint a főhőst, Dextert (nem a laboratóriumos és nem is a sorozatgyilkos) egy vírusos számítógépchip miatt a delete lenyomása után elnyeli a saját gépe és ezáltal egy elmebeteg, mániákus szuperhőssé, Freakazoiddá változik. 
Bár évekbe telt, mire úgy ahogy megbarátkoztam a rettegett billentyűvel (az általános iskolai számítástechnika órákon még próbáltam elkerülni - konkrétan visítani kezdtem, ha valaki le akarta nyomni), azért csak elvétve használom, olykor még mindig tartva az esetleges következményektől.

A Freakazoid! egyébként a mai napig hatalmas kedvencem - szerintem az egyik legzseniálisabb rajzfilmsorozat, a főhősnek pedig háza van a szívemben.

2.gif

 via

Fecsegő tipegők

Szerintem a legtöbb gyereket viccelték meg azzal a szülei, hogy a véletlenül lenyelt dinnye- vagy cseresznyemag ki fog kelni a hasában, amivel már alapvetően a frászt lehet hozni az emberre.
A Fecsegő tipegők ennél is tovább ment, mikor a babák ezt a történetet hallva, egy filmben látott „lécersugárral” összezsugorítják magukat, hogy megmentsék Chuckie barátjukat, aki véletlenül lenyelt egy dinnyemagot. Angelicának, a gonosz kislánynak persze más tervei vannak; nemhogy elpusztítani nem akarja, hanem még locsolókannát és növénytápot is visz magával, hogy minél hamarabb kikelthesse a félelmetes dinnyealkatrészt, mert mókásnak tartaná, ha a növekvő gyümölcs felrobbanna a kissrác hasában.

Az epizód végére persze kiderül, hogy Chuckie az egész, testében történt expedíciót csak álmodta, és a magot is felböfögi, úgyhogy természetesen jól zárul a történet – ettől függetlenül hosszú ideig gondoltam azt, hogy valaki a gyomromban fog gyomlálni, csak arra várva, hogy felrobbanjon a pocakom.

(A magok mellett a babszemeket is fenntartással kezeltem, nehogy égig érő paszulyt növesszek valahová.)

3.gif

via

Hé, Arnold!

A sorozat egyik részében Helgát megpuszilja egy utcai mutatványos majma, majd nem sokkal később a bőre bepirosodik és viszketni kezd. Mit ad Isten, aznap az iskolában pont régi, igaznak hitt betegségekről tanulnak, melyek között a majomnukleózis is szerepel. Helga pánikba esik a tüneteitől és elmegy a könyvtárba, ahol egy régi könyvben meg is találja a keresett betegséget; a viszketés és a bőrpír után az összes felsorolt szimptómát észleli magán, és azt hiszi, hogy majommá fog változni, mire teljes letargiába zuhan és úgy dönt, hogy minden értékét elajándékozza az osztálytársainak, valamint elmondja Arnoldnak, hogy csak azért bánik vele olyan csúnyán és cikizi mindig, mert igazából halálosan szerelmes belé évek óta.

Természetesen Helga legjobb barátnőjének jóvoltából itt is kiderül, hogy a lánynak igazából semmi baja nincs, de nagyon sokáig attól féltem, hogy a majomnukleózis egy létező betegség és nekem is minden esélyem megvan arra, hogy egyszer majom legyen belőlem.

monkey_helga_and_arnold.png

via

Rocko modern élete

Az egyik részben Rocko a teleshopon keresztül új porszívót vesz, ami kezdetben jól működik ugyan, de később elszabadul és mindent felszív, ami csak az útjába kerül: házakat, fákat, repülőket, az Enterprise-t, sőt végül magát Rockót, a kutyáját Szafaládét és a barátját, Melákot is.

Sajátos viszonyom a takarítással valószínűleg a sorozat ezen részének számlájára írható.

a_sucker_for_the_suck-o-matic.png

via